Jimat Betul, Sabun Basuh Pinggan Tambah Garam Sahaja

131

Kadang-kadang rasa baru je beli sabun pencuci pinggan tu, tengok-tengok sekejap je dah nak habis kan? Wah, rupanya ada cara yang lagi jimat untuk buat sabun basuh pinggan ni sendiri. Guna garam je!

Katanya daripada 1L tu, bancuh dengan air dan garam boleh dapat 5L lagi! Dan tetap boleh guna untuk basuh pinggan dengan berkesan. Jom tengok cara yang beliau kongsikan ini selengkapnya.

Nak ucap terima kasih banyak-banyak dekat sis yang kongsi tips buat sabun basuh pinggan hari tu. Dahlah baik sudi pulak share ilmu. Saya pun dah cuba. Memang berbaloi sebab dahlah beli sabun Sunlight ni masa tengah offer. Bila buat macam ni dapat pulak lagi 5liter.

Ini cara buatnya.

Bahan-bahan:

Sunlight lime hijau pekat 1L
5L air
Secawan garam halus

Cara

Sunlight lime hijau pekat 1000ml campur 5liter air dan secawan garam halus Bancuhkan dan akan dapat warna hijau muda macam ni.

DARI 1L DAPAT LAGI 5L. SERIUS JIMAT!

Mudah kan? Yang penting dapat jimat banyak. Cubalah buat kalau tak percaya. Hari yang sendu terus terasa ceria. Cuma bermodalkan garam halus saja. Memang menarik.

Selamat mencuba!

*Kredit: Facebook Khalijah Ishak

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here