Orang Yang Curang Ni, Kadang2 Bukannya Dia Dapat Pasangan Yang Bermasalah..

3947

Pasangannya tidak langsung buat masalah. Keje2 rumah smua pasangannya buat, hal anak2 smua pasangannya yg uruskan, ada hutang dia yg pasangannya bayar, bila barang keperluan rumah habis, pasangannya beli sendiri…

Dpt pasangan yg ada jawatan, dpt pasangan yg ada pendapatan, dapat pasangan yg selalu meringankan beban, tapi masih jugak nak curang…

Kenapa? Senang ja jawabnya…

Sebab TAK BERSYUKUR…

Tak bersyukur dikurniakan pasangan sedemikian…bila dia tak bersyukur, dia rasa nak lebih lagi atau layak dapat lebih lagi…dia rasa TAK CUKUP…

Alasan dan jawapan yg diberi selepas dia curang tu hanyalah sekadar utk melepaskan diri…

Klu dh dpt pasangan yg baik, yg dah tolong itu ini, yg tak banyak bunyi, maka hargai je lah…sedar diri sendiri tu tak sehebat mana pun, maka berbakti dan berbudi sahajalah pd yg satu…

Kredit: Firdaus Shakirin

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here