“Mama Kita Sarung Cincin Dekat…” Tiada Pelamin, Gadis “Selamber’ Bertunang Di Kedai Makan Jadi Perhatian!

    294

    Tidak semua menginginkan majlis pertunangan yang lengkap dengan pelamin atau barang hantaran, cukup sekadar sebentuk cincin tanda mengikat perhubungan sebelum melangkah ke fasa halal sebagai suami isteri.

    Begitu dilakukan seorang pemuda, Aidil Idzham Riza yang ‘melangsungkan’ pertunangan secara sederhana seolah-olah tanpa dirancang di sebuah restoran dipercayai di Bandar Baru Bangi, Selangor baru-baru ini. Menerusi satu perkongsian di aplikasi TikTok, usahawan produk makanan itu memuat naik video memaparkan ibunya menyarungkan cincin ke jari manis bakal isterinya yang dikenali sebagai Dina Farid.

    “Mama kita sarung cincin dekat kedai makan je boleh kan? Alhamdulillah selesai satu lagi bahagian,” tulisnya yang juga pelajar lepasan Ijazah Sarjana Muda Sains Politik di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Kapsyen tersebut adalah komen balas kepada salah seorang individu yang memuji tindakan ‘sweet’ Aidil kerana berjaya melakukan kejutan apabila melamar tunangnya pada bulan lalu.

    “Lelaki sweet macam ni ada jual kat Shopee tak? Mahal pun takpe, aku sanggup pre-order,” tulis individu berkenaan menerusi video dikongsi pemuda itu sebelum ini. Meninjau ke ruangan komen, video pertunangan meraih lebih 62,000 tontonan itu dipenuhi reaksi positif warganet yang disifatkan ‘sempoi’ tanpa perlu berbelanja mewah selain mengucapkan tahniah kepada Aidil dan bakal isteri.

    Sumber: Tiktok @aidilriza_

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here